Bent u op zoek naar handige tips of wilt u inspiratie op doen?
We hebben enkele interessante websites voor u geselecteerd met meer informatie. Heeft
u zelf een leuk artikel, tip dan de redactie.
Wat doen tegen telefoonterreur van callcenters
bron: Infonu
De telefoon gaat over. Je neemt op en aan de andere kant wordt neergelegd. Niemand die iets zegt. Wanneer dat gebeurt, steekt er meestal een callcenter achter dat zijn efficiëncy wil verhogen. De methode is illegaal maar niemand die ooit ingreep. Ein…
lees
verder
›
Telemarketing uit Turkije
bron: NRC
De stem klinkt Nederlands maar het telefoontje komt uit Turkije. De Nederlandse exploitant van callcenters HCN is sinds kort actief in Istanbul.
lees
verder
›
Een redacteur van de Groene heeft nooit haast
bron: NRC
Het gaat goed met de Groene. Lange tijd verkeerde het opinieblad in geldnood. Nu heeft de redactie een nieuw pand, zijn er meer abonnees en kunnen redacteuren zich langer richten…
lees
verder
›
Markt voor call centers groeit als kool
bron: NRC
De markt voor call centers groeit jaarlijks met twintig procent. Vooral de regio Amsterdam profiteert daarvan.
lees
verder
›
'Telemarketing is iets anders'
bron: de Volkskrant
Er is werk genoeg in de callcenters. Maar personeel vinden en vooral behouden is niet makkelijk. De branche heeft te kampen met een imagoprobleem.... 'Voor veel mensen is het onduidelijk wat een callcenter eigenlijk inhoudt. Als je erover spreekt, word je wazig aangekeken. Vaak denken mensen dat ik ze een pensioenverzekering probeer aan te smeren, maar dat is telemarketing.'En aan telemarketing do …
lees
verder
›
Hoe kom ik van die callcenters af?
bron: Infonu
Callcenters je kent het wel, bedrijven die altijd tijdens het eten bellen met altijd de standaard vraag bel ik gelegen meneer/mevrouw nu werk ik zelf ook in een callcenter maar ik heb zelf een behoorlijke hekel aan dat soort telefoontjes. Daarom ga…
lees
verder
›
Louche energieverkoop leidt tot aanhoudende problemen
bron: NRC
Telemarketeers maken zich schuldig aan het illegaal doorverkopen van klantgegevens van energiebedrijven, meldt het AD.
lees
verder
›
OPTA pakt telefoonterreur aan
bron: de Volkskrant
DEN HAAG (ANP) - Telecomwaakhond Opta gaat ongewenste telefoontjes van verkopers en enquêteurs hard aanpakken. De zelfregulering door callcenters en het bedrijfsleven functioneert onvoldoende, constateerde de toezichthouder woensdag. Zij houden zich onvoldoende aan de afspraak dat consumenten bij elk gesprek de mogelijkheid wordt geboden om uit het bestand te worden geschrapt.De post- en telecomau …
lees
verder
›
Bedrijven die bel-me-niet negeren krijgen fikse boetes
bron: de Volkskrant
Telecomwaakhond Opta heeft energiebedrijf E.on en callcenter L&H Customer Contact boetes opgelegd van ieder 175 duizend euro omdat L&H voor E.on in 2009 en 2010 ruim 25 duizend consumenten opbelde die stonden ingeschreven in het bel-me-niet-register. AMSTERDAM - De Opta maakte de boetes, die al in maart werden uitgedeeld, maandag bekend. De vertraging kwam doordat beboete partijen het openbaar mak …
lees
verder
›
Over Pino, Plasterk en creatieve ledenwerving bij omroep Llink
bron: NRC
De jonge omroep Llink komt een miljoen euro tekort, ondanks een subsidie van 7 miljoen. Waar bleef het geld? Wat deden de toezichthouders?
lees
verder
›
Bel me niet met ongevraagde verkoopgesprekken
bron: Infonu
Telemarketing heeft natuurlijk een functie en het doel van dit artikel is niet om telemarketing als zodanig te verwerpen. Waar het wel om gaat is om informatie te verstrekken over hoe je verschoond kan blijven van door jou ongevraagde en ongewenste t…
lees
verder
›
Direct marketing: voorbeelden, trends, voordelen en nadelen
bron: Infonu
Direct marketing wordt al jaren gebruikt als een effectieve manier van marketing. De (potentiële) klant wordt hierdoor rechtstreeks benaderd door het bedrijf dat een product of dienst aanbiedt. Direct marketing heeft een lange geschiedenis en er zijn…
lees
verder
›