Bent u op zoek naar handige tips of wilt u inspiratie op doen?
We hebben enkele interessante websites voor u geselecteerd met meer informatie. Heeft
u zelf een leuk artikel, tip dan de redactie.
Hoe begin ik een webwinkel
bron: Hoedoe
Nederland shopt steeds meer op internet: in de eerste zes maanden van 2010 gaven we online € 3,85 miljard uit. Een stijging van tien procent vergeleken met de eerste helft van 2009. Logisch dat het aantal webshops ook groeit. Heb je belangstelling om een webwinkel te beginnen, dan zijn er mogelijkheden genoeg. Bereid de opening van je internetwinkel wel goed voor; de concurrentie in de e-tailsector is pittig.
lees
verder
›
Meer verdienen als marketingmedewerker? Laat zien wat je creativiteit concreet oplevert
bron: de Volkskrant
Marketingmedewerker: 2.250 euro bruto (40 uur) Fiens salaris lijkt uit de lucht gegrepen. De 25-jarige marketingmedewerker vindt haar inkomen te laag, maar kan dat nergens controleren. Haar werkgever, een verkoper van terrasoverkappingen en schuifwanden, heeft geen cao en geen personeelsafdeling. Omdat 'marketing' een vergaarbak is van verschillende functies, is vergelijking met andere bedrijven n …
lees
verder
›
Amsterdam barst ineens van de kaaswinkels
bron: de Volkskrant
Amsterdam raakt verslingerd aan bijzondere kazen. Het aantal kaaswinkels in de hoofdstad is in de afgelopen tien jaar met 80 procent toegenomen, blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Ook landelijk wint het beroep van kaasboer aan populariteit: het aantal speciaalzaken dat Olde Remeker of Truffelkaas verkoopt is in een decennium met iets meer dan een kwart gegroeid. D …
lees
verder
›
Een leven lang leren? Niet voor laagopgeleiden
bron: de Volkskrant
Legt het onderwijsstelsel al een kloof tussen hoog- en laagopgeleiden, daarna wordt die alleen maar dieper: eenmaal aan het werk doen mensen met weinig opleiding bijna niets meer aan scholing. Juist laagopgeleide werknemers volgen tijdens hun loopbaan de minste scholing. Onder hen zijn bovendien veel ouderen en flexwerkers, die als ze werkloos worden vaak grote moeite hebben een nieuwe baan te vin …
lees
verder
›
'De ervaring die je nu opdoet, kun je ook inzetten in andere sectoren'
bron: de Volkskrant
Junior allocator manager 1.900 euro bruto (38 uur) Na tien jaar in een kledingzaak te hebben gestaan, maakte Marcel (36) onlangs de grote sprong naar het hoofdkantoor. Hij was altijd verkoper. Sinds zijn promotie is hij junior allocator manager, een soort aanspreekpunt voor de winkels bij de logistieke afdeling hoofdkantoor. Marcel verdeelt de kleding over de bijna honderd winkels van het concern. …
lees
verder
›
De Wet Koop op Afstand
bron: Infonu
Verkopen via de telefoon, op internet of uit een catalogus vallen onder de Wet Koop op Afstand. Deze wet is in 2001 ingevoerd om consumenten te beschermen bij aankopen op afstand en voorziet onder andere in een recht om het gekochte product te retour…
lees
verder
›
Alles ging goed met Temper, tot het niet meer goed ging
bron: NRC
Flexwerkersplatform Temper wilde het anders doen dan bedrijven als Uber en Deliveroo. Hoe kwam het dan toch tot een aanvaring met de vakbond?
lees
verder
›
De donkere wolk boven bol.com
bron: NRC
Bedrijven als Alibaba en Amazon roeren zich in Nederland. Zijn Nederlandse bedrijven wel klaar voor de komst van de techreuzen?
lees
verder
›
Nieuwste gidsland voor wiet heet nu Canada
bron: NRC
Vanaf deze woensdag heeft Canada als eerste rijke industrieland wiet gelegaliseerd. „Andere landen volgen goed hoe we dit doen.”
lees
verder
›
Het DISC model: omgaan met blauwe types of compliante types
bron: Infonu
Het DISC model is een veelgebruikt model in de verkoopwereld dat klanten in 4 types of kleuren onderverdeelt. Hoe ga je om met het blauwe of compliante type?
lees
verder
›
Mysteryshoppen: een populaire bijbaan voor studenten
bron: Infonu
Mysteryshoppen is het onderzoeken van verschillende soorten marketing en hieraan gerelateerde activiteiten. Dit kan gaan om horeca en detailhandel, maar ook andere branches waarin het belangrijk is dat klanten goed behandeld worden en de juiste verko…
lees
verder
›
Voor de Jumbofamilie was HEMA al jaren een droom, maar geen optie
bron: NRC
Eigenlijk was de familie Van Eerd te druk met de explosieve groei van de eigen Jumbo-supermarkten. Maar toen overname van HEMA weer voorbijkwam, sloeg ze toe.
lees
verder
›