Bent u op zoek naar handige tips of wilt u inspiratie op doen?
We hebben enkele interessante websites voor u geselecteerd met meer informatie. Heeft
u zelf een leuk artikel, tip dan de redactie.
Stop ongewenste telefoontjes
bron: Infonu
Iedereen kent het wel, je zit lekker te eten en je wordt gebeld door een medewerker van een kansspel. Je hebt een prijs gewonnen! Of toch niet. Jaarlijks wordt bijna iedere Nederlander wel eens gestoord door een ongewenst telefoontje met commerciële,…
lees
verder
›
Televerkoop vanuit de gevangenis
bron: NRC
Tweede Kamerlid Geert Wilders (Groep Wilders) vindt het nu al een onzalig plan. Justitie onderhandelt met een particulier call-center over of en onder welke voorwaarden…
lees
verder
›
'Telemarketing is iets anders'
bron: de Volkskrant
Er is werk genoeg in de callcenters. Maar personeel vinden en vooral behouden is niet makkelijk. De branche heeft te kampen met een imagoprobleem.... 'Voor veel mensen is het onduidelijk wat een callcenter eigenlijk inhoudt. Als je erover spreekt, word je wazig aangekeken. Vaak denken mensen dat ik ze een pensioenverzekering probeer aan te smeren, maar dat is telemarketing.'En aan telemarketing do …
lees
verder
›
Louche energieverkoop leidt tot aanhoudende problemen
bron: NRC
Telemarketeers maken zich schuldig aan het illegaal doorverkopen van klantgegevens van energiebedrijven, meldt het AD.
lees
verder
›
Callcenters kampen met personeelsgebrek
bron: NRC
Callcenters schieten als paddestoelen uit de grond. Voornaamste probleem is geschikt personeel vinden. Een bedrijfstak-CAO kan helpen, vinden de vakbonden.
lees
verder
›
Direct marketing: voorbeelden, trends, voordelen en nadelen
bron: Infonu
Direct marketing wordt al jaren gebruikt als een effectieve manier van marketing. De (potentiële) klant wordt hierdoor rechtstreeks benaderd door het bedrijf dat een product of dienst aanbiedt. Direct marketing heeft een lange geschiedenis en er zijn…
lees
verder
›
Postorderbedrijf met catalogus op televisie
bron: NRC
Exploitant van callcenters Experience verwacht dat consumenten minder producten via de telefoon zullen kopen en stapt nu deels over op thuiswinkelen via de televisie.
lees
verder
›
SNT in Duitsland
bron: NRC
Callcenter SNT neemt branchegenoot Jost Telemarketing (JT) uit het Duitse Limburg-Offheim over. JT behaalde in 1999 met 80 werknemers een omzet van ruim 2,6 miljoen gulden.
lees
verder
›
Over Pino, Plasterk en creatieve ledenwerving bij omroep Llink
bron: NRC
De jonge omroep Llink komt een miljoen euro tekort, ondanks een subsidie van 7 miljoen. Waar bleef het geld? Wat deden de toezichthouders?
lees
verder
›
Online marketing uitbesteden naar Suriname
bron: Infonu
Online marketing groeit vrijwel overal in rap tempo. Zo ook in het zonnige Suriname. In dit warme land is online marketing in een zeer korte periode heel snel gegroeid. En hier maken ondernemers in Nederland gretig gebruik van. Surinamers kunnen imme…
lees
verder
›
Ook NLEnergie beboet voor negeren Bel-me-niet-register
bron: de Volkskrant
De Nederlandse Energie Maatschappij (NLEnergie) heeft vorig jaar een boete van 395.000 euro opgelegd gekregen van telecomtoezichthouder Opta wegens overtreding van de telemarketingregels in 2008 en begin 2009. Dat heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt. NLEnergie is het er niet mee eens en is in beroep gegaan tegen de boete. De onderneming is het oneens met de conclusies uit het onderzoek en vi …
lees
verder
›
Afmelden voor ongewenste reclame doe je zo
bron: Infonu
Je bent net aangeschoven aan tafel, gaat de telefoon. Of je een abonnement wilt op een krant of een loterij? Mensen ergeren zich rot aan dit soort vormen van huisvredebreuk. Het staat al jaren in de ergernis top 10. Inmiddels bestaat er het Bel-me-ni…
lees
verder
›