Bent u op zoek naar handige tips of wilt u inspiratie op doen?
We hebben enkele interessante websites voor u geselecteerd met meer informatie. Heeft
u zelf een leuk artikel, tip dan de redactie.
Telefoon- en sms-terreur
bron: Infonu
Hoe pak je ze aan, die vervelende telemarketeers die je rond etenstijd bellen? Er zijn verschillende manieren om van dit soort opdringerige verkooptelefoontjes af te komen. Of soms zit je met één druk op de knop vast aan een abonnement van een sms-di…
lees
verder
›
Voorkomen misleiding tijdens telefonische verkoopgesprekken
bron: Infonu
Iedereen is er wel eens mee geconfronteerd, ongevraagde of ongewenste telefoongesprekken van telemarketeers die je iets willen verkopen of informatie willen verstrekken, waar je echter geen behoefte aan hebt. Erger nog is het dat een aantal van die t…
lees
verder
›
OPTA pakt telefoonterreur aan
bron: de Volkskrant
DEN HAAG (ANP) - Telecomwaakhond Opta gaat ongewenste telefoontjes van verkopers en enquêteurs hard aanpakken. De zelfregulering door callcenters en het bedrijfsleven functioneert onvoldoende, constateerde de toezichthouder woensdag. Zij houden zich onvoldoende aan de afspraak dat consumenten bij elk gesprek de mogelijkheid wordt geboden om uit het bestand te worden geschrapt.De post- en telecomau …
lees
verder
›
Een redacteur van de Groene heeft nooit haast
bron: NRC
Het gaat goed met de Groene. Lange tijd verkeerde het opinieblad in geldnood. Nu heeft de redactie een nieuw pand, zijn er meer abonnees en kunnen redacteuren zich langer richten…
lees
verder
›
Wat doen tegen telefoonterreur van callcenters
bron: Infonu
De telefoon gaat over. Je neemt op en aan de andere kant wordt neergelegd. Niemand die iets zegt. Wanneer dat gebeurt, steekt er meestal een callcenter achter dat zijn efficiëncy wil verhogen. De methode is illegaal maar niemand die ooit ingreep. Ein…
lees
verder
›
Van klantenservice tot virtueel callcenter
bron: Infonu
Twee callcenters gaan een volledig via internet lopende klantenservice aanbieden, een op tekst en spraak gebaseerd multimediakanaal. Consumenten worden via web en mobiele technologie zoals SMS, WAP, iPhone, Android, Blackberry, Twitter of Facebook aa…
lees
verder
›
`Banen onzeker in telemarketing'
bron: NRC
Een verschil van interpretatie kan ervoor zorgen dat 50.000 mensen in de telemarketing hun baan verliezen. Dat heeft de Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC) gisteren gezegd.
lees
verder
›
Online marketing uitbesteden naar Suriname
bron: Infonu
Online marketing groeit vrijwel overal in rap tempo. Zo ook in het zonnige Suriname. In dit warme land is online marketing in een zeer korte periode heel snel gegroeid. En hier maken ondernemers in Nederland gretig gebruik van. Surinamers kunnen imme…
lees
verder
›
Ook NLEnergie beboet voor negeren Bel-me-niet-register
bron: de Volkskrant
De Nederlandse Energie Maatschappij (NLEnergie) heeft vorig jaar een boete van 395.000 euro opgelegd gekregen van telecomtoezichthouder Opta wegens overtreding van de telemarketingregels in 2008 en begin 2009. Dat heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt. NLEnergie is het er niet mee eens en is in beroep gegaan tegen de boete. De onderneming is het oneens met de conclusies uit het onderzoek en vi …
lees
verder
›
Bedrijven die bel-me-niet negeren krijgen fikse boetes
bron: de Volkskrant
Telecomwaakhond Opta heeft energiebedrijf E.on en callcenter L&H Customer Contact boetes opgelegd van ieder 175 duizend euro omdat L&H voor E.on in 2009 en 2010 ruim 25 duizend consumenten opbelde die stonden ingeschreven in het bel-me-niet-register. AMSTERDAM - De Opta maakte de boetes, die al in maart werden uitgedeeld, maandag bekend. De vertraging kwam doordat beboete partijen het openbaar mak …
lees
verder
›
Callcenters kampen met personeelsgebrek
bron: NRC
Callcenters schieten als paddestoelen uit de grond. Voornaamste probleem is geschikt personeel vinden. Een bedrijfstak-CAO kan helpen, vinden de vakbonden.
lees
verder
›
PvdA: verplicht ‘bel me niet’-lijst
bron: NRC
Bedrijven die potentiële klanten thuis opbellen om producten te verkopen, moeten voortaan kijken of die klanten dat wel willen.
lees
verder
›