Haven van Rotterdam ziet vervoersstromen veranderen
bron: NRC
Door de westerse sancties tegen Rusland verandert er veel in de Rotterdamse haven. De handel met Rusland droogt langzaam op.
lees verder ›Vraag eenvoudig offertes aan
Gratis en vrijblijvend offertes aanvragen bij meerdere aanbieders.
Jouw Offerte. Eenvoudig een offerte aanvragen bij meerdere aanbieders.
Vraag gratis en vrijblijvend offertes aan bij meerdere aanbieders
Offertes ontvangen?
Bied uw diensten (of producten) aan in deze rubriek (Containertransport).
De meeste offerteaanvragen komen uit de grote steden, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Tilburg, maar er zijn ook al veel offerteverstrekkers die ook actief zijn in de minder stedelijke gebieden zoals Drenthe, Friesland of Groningen.
Bent u op zoek naar handige tips of wilt u inspiratie op doen? We hebben enkele interessante websites voor u geselecteerd met meer informatie. Heeft u zelf een leuk artikel, tip dan de redactie.
bron: NRC
Door de westerse sancties tegen Rusland verandert er veel in de Rotterdamse haven. De handel met Rusland droogt langzaam op.
lees verder ›bron: Infonu
Eimskipfélag Islands is de oudste stoombootmaatschappij van IJsland. In 2014 had Eimskip in totaal 1.426 werknemers in dienst, waarvan er 815 in IJsland waren gevestigd. Eimskip richt zich op de import en export van IJsland, maar ook op de transport…
lees verder ›bron: NRC
Zweden — Weer een van die langgerekte Zweedse zegels: ditmaal met een afbeelding van het containertransport per schip. Afgebeeld is de containerterminal Skandia te Goteborg,…
lees verder ›bron: de Volkskrant
Nedlloyd Lijnen en twaalf andere reders zijn beboet door de Europese Commissie vanwege onrechtmatige prijsafspraken op de transportroutes tussen Noord-Europa en het Verre Oosten.... Van onze correspondentPeter de GraafBRUSSELVan Miert dreigt met serieuze geldstraffen als ze niet binnen drie maanden een eind hebben gemaakt aan het prijskartel. Eerder werd Nedlloyd al door Brussel op de vingers geti …
lees verder ›bron: NRC
Vakbond FNV Havens is woest over een deal tussen Havenbedrijf Rotterdam en de overslagbedrijven op de Eerste en Tweede Maasvlakte. In de afspraken staat dat het containertransport over enkele jaren automatisch, door onbemande voertuigen moet plaatsvinden. Daardoor verdijnen er nóg meer banen dan al verwacht was, stelt de bond.
lees verder ›bron: NRC
Het containervervoer op zee is door voortdurende schaalvergroting volledig doorgeslagen, klaagt de vakbond FNV.
lees verder ›bron: NRC
De container heeft een slecht imago. Maar we hebben er meer aan te danken dan aan alle handelsverdragen bij elkaar. Vooral Nederland profiteert, schrijft Bart Kuipers.
lees verder ›bron: de Volkskrant
Als over twee weken Nederland en België het Scheldeverdrag ondertekenen, begraven Antwerpen en Rotterdam een geschil dat officieel nooit bestond.... Van onze verslaggeverHenk BlankenAMSTERDAMDe Rotterdamse wethouder René Smit is er wel eens heel boos over geworden. Dan moest hij die Vlamingen opnieuw uitleggen dat hij toch werkelijk geen enkele rol had in het slepende gedoe over 'de waterverdragen …
lees verder ›bron: NRC
Vooral dankzij forse toename van de containeroverslag is de overslag in de Rotterdamse haven in 2014 met 1 procent gestegen. In totaal werd 445 miljoen ton overgeslagen.
lees verder ›bron: de Volkskrant
Rotterdam, Europa's grootste haven, voelt de hete adem van Antwerpen in de nek. De containeroverslag aan de Schelde groeit harder dan die op de twee Maasvlaktes. Dankzij overheidssteun, zegt Rotterdam. 'Een Tweede Maasvlakte aanleggen is één ding, die vúllen is een andere zaak.' De sneer van de Antwerpse havendirecteur Eddy Bruyninckx deze week komt niet uit de lucht vallen. Het trotse Rotterdam h …
lees verder ›bron: NRC
De container heeft meer voor de groei van de wereldhandel gedaan dan alle handelsakkoorden in de afgelopen 50 jaar. De uitvinding van de eeuw, schrijft Bart Kuipers.
lees verder ›bron: NRC
Moederbedrijven van Rotterdamse reders moeten werknemers weerbaar maken tegen corruptie. Anders moet de overheid ingrijpen, meent Nurlan Agayev .
lees verder ›