Bloot en kleurig. Reclame als middel om de jaren 70 te leren kennen
bron: NRC
Van een ‘somber rag’ over de jaren zeventig is niets te zien in het nieuwe boek 70’s , over advertenties in het decennium.
lees verder ›Vraag eenvoudig offertes aan
Gratis en vrijblijvend offertes aanvragen bij meerdere aanbieders.
Jouw Offerte. Eenvoudig een offerte aanvragen bij meerdere aanbieders.
Vind eenvoudig een reclame-ontwerper bij u in de buurt.
Vraag gratis en vrijblijvend offertes aan bij meerdere aanbieders
Offertes ontvangen?
Bied uw diensten (of producten) aan in deze rubriek (Reclame-ontwerper).
De meeste offerteaanvragen komen uit de grote steden, Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Tilburg, maar er zijn ook al veel offerteverstrekkers die ook actief zijn in de minder stedelijke gebieden zoals Drenthe, Friesland of Groningen.
Bent u op zoek naar handige tips of wilt u inspiratie op doen? We hebben enkele interessante websites voor u geselecteerd met meer informatie. Heeft u zelf een leuk artikel, tip dan de redactie.
bron: NRC
Van een ‘somber rag’ over de jaren zeventig is niets te zien in het nieuwe boek 70’s , over advertenties in het decennium.
lees verder ›bron: de Volkskrant
Die M van McDonald's staat allang niet meer voor alleen Big Macs en Happy Meals. Graphic: 500 Designs that Matter is een prachtige historiografie. De vlag van Japan en die van het Rode Kruis bestaan beide uit één rood geometrisch symbool tegen een witte achtergrond. De een een cirkel, de ander een kruis. Toch had de culturele betekenis van deze twee beelden niet groter kunnen zijn. De 'rijzende zo …
lees verder ›bron: de Volkskrant
Een overzicht van groot en klein nieuws uit de wereld van de kunst, cultuur en media, bij elkaar geblogd door de specialisten van de Volkskrant. Lees het vorige Cultuurblog hier terug.
lees verder ›bron: de Volkskrant
Grote modemerken ontdekken de islamitische markt, mede dankzij de zogenoemde 'hijabista's': invloedrijke moslima's die op sociale media laten zien dat hoofdbedekking en stijl uitstekend samengaan. Volle lippen, een glanzende huid en lange dunne benen: Halima Aden heeft de uiterlijke kenmerken van een succesvol model. Toch is Aden anders dan haar collega's: de 20-jarige Somalisch-Amerikaanse draagt …
lees verder ›bron: NRC
Het draaide niet alléén maar om de Noord/Zuidlijn de afgelopen jaren. De stations van de ‘oude’ metrolijnen 53 en 54 moesten na 40 jaar hoognodig worden opgeknapt.
lees verder ›bron: NRC
Citroën was hoogst ontstemd, anno 1955, toen een autojournalist de 2CV vergeleek met het lelijke eendje uit het sprookje van Hans Christian Andersen. Antireclame, vond de fabrikant. Maar het zou ook een geuzennaam kunnen worden, opperde grafisch ontwerper Karel Suyling, destijds de vormgever van de Citroën-advertenties.
lees verder ›bron: Infonu
Een van de bekende schilders uit de populaire stroming pop-art is Roy Lichtenstein. Deze kunstenaar werd vooral bekend met zijn schilderijen van stripfiguren, maar voor deze periode gebruikte hij ook basistechnieken uit het abstract expressionisme. T…
lees verder ›bron: NRC
De heer Z. Szathmary, reclame-ontwerper te Amsterdam, van wien wij al eerder affiches hebben besproken, zendt ons het door hem geteekende biljet voor de a.s.…
lees verder ›bron: NRC
Berry Visser, oprichter van Mojo, stapte van de popconcertindustrie over naar het theater en voelde zich vrij. Of: hoe Berry Madame de Berry werd. „Ze is mijn alter ego.”
lees verder ›bron: de Volkskrant
Een selectie van interessante debatten op internet en in andere media, bij elkaar geblogd door opinieredacteuren van de Volkskrant.
lees verder ›bron: Infonu
Alhoewel Calvin Klein al meer dan één controverse veroorzaakte met schokkerende reclamecampagnes, spreekt zijn cleane, strakke, stijlvolle kleding een breed publiek aan. Wat maakt Calvin Klein nu zo uniek?
lees verder ›bron: NRC
Had Piet Zwart pasta ontworpen, was het geen spaghetti geweest. Eerder elleboogmacaroni. Die past in zijn glazen laadje. Zwart ontwierp keukens. En drukwerk en reclame en lantaarnpalen.
lees verder ›